Digitaal nachtregister

Algemeen

Als verhuurder bent u wettelijk verplicht om een nachtregister bij te houden. In dit register noteert u de gegevens van alle huurders (werknemers, recreanten enz.) die bij u overnachten.

Waarom een nachtregister?

Het nachtregister is belangrijk voor de veiligheid. Bij een noodsituatie, zoals brand, kunnen hulpdiensten snel zien wie er op dat moment aanwezig is. Zo kunnen zij sneller en gerichter hulp bieden. Daarnaast helpt het register om criminele activiteiten tegen te gaan.

Vanaf 1 januari 2024 werkt de gemeente Reimerswaal met een digitaal nachtregister. Dit maakt het bijhouden van de gegevens makkelijker en overzichtelijker.

De Algemene plaatselijke verordening Reimerswaal (APV) verplicht u tot het bijhouden van een nachtregister.

Aanmelden digitaal nachtregister

Bij de eerste aanmelding klikt u op 'Registreer een nieuw account'. Vervolgens vult u uw gegevens in en klikt u op 'Registreren'. Na goedkeuring van uw aanmelding, ontvangt u van de gemeente automatisch bericht. Daarna kunt u ermee aan de slag.

Aanmelden digitaal nachtregister Reimerswaal

Vragen?

Bij vragen over het digitale nachtregister, neem contact op met de gemeente Reimerswaal via het contactformulier of telefonisch via 0113 - 395 000.